This Site

19th Congress of KKE

Denouncement of KNE against the persecution of the 3 young communists in Spain (english and spanish)

Comunique of the Communist Youth of Greece KNE

Yesterday, on the 30th of November a delegation of KNE comprised by comrades Yiannis Gkiokas, member of the Bureau of the CC and responsible for International Relations, member of parliament of KKE, and Lefteris Nikolaou, member of the Committee for International Relations of the CC of KNE made a statement of protest in the Spanish Embassy in Athens.

In their meeting with the Ambassador they forwarded him the strong condemnation of the persecutions against the three young communists members of PCPE and CJC by the Communist Party and the Communist Youth of Greece, especially in front of the trial held on the 1st of December. The comrades reafirmed their solidarity in the struggle of the communists in Spain, gave to the Ambassador the letters of Denouncement of the Central Committee and the Central Council of KKE and KNE and demanded that the Embassy send them to the Spanish State, to the Attorrney General and the corresponding Ministry.

The Letter of Denouncement of the CC of KNE is the following.

Letter of Denouncement against the persecutions of the three members of PCPE

To the Spanish Government

Notification: Embassy of Spain in Greee

The Communist Youth of Greece (KNE) strongly condemns the political persecutions of 3 members and cadres of the Young Communist Collectives (CJC) and of the Communist Party of the Peoples of Spain (PCPE). We stand in solidarity with our comrades that are being accused under fabricated evidence, with false and inconsistent charges of “having created public disorder” during a demonstration against the assassination of a young man of 16 years by fascist groups in Barcelona in December 2007.

In front of the trial procedure that will take place on the 1st of December, we reaffirm our solidarity and commit to strengthen our struggle so that all persecutions against the communists will be retracted. The objectives of the state and of the capitalist class of Spain are obvious: intimidate the vanguard of the working class and people's movement, of the communists, penalize their action and repress their forces so that they will stop their activities against the barbaric policies applied by the governments of PSOE and PP and their allies of EU. Particularly, under conditions of intense class struggle and participation of ample sectors of the working class and the people, the capitalists know that the comunists can play a leading role in the struggle. No doubt, the persecutions and their objective to intimidate the communists will have no success.

- We demand the retraction of the inconsistent accusations and the immediate end of the persecution against the 3 young communists.

- We demand the safeguarding of the fundamental liberties such as the unobstructed participation in demonstrations and the end of all persecutions and prohibitions against the communists in Spain.

Central Council of KNE

30/11/2011

Comunicado de la Juventud Comunista de Grecia KNE

Ayer, el dia 30 de noviembre una delegacion de la Juventud Comunista de Grecia (KNE) formada por los camaradas Yiannis Gkiokas, miembro del Buro del Consejo Central y responsable de Relaciones Internacionales de KNE, miembro parlamentario de KKE, y Lefteris Nikolaou, miembro de la Comite de Relaciones Internacionales del CC de KNE realizo una muestra de protesta a la embajada de España en Atenas. Segun su reunion con el embajador, les transmitieron la denuncia fuerte del Partido Comunista y la Juventud Comunista de Grecia contra la persecucion de los tres jovenes comunistas miembros del PCPE y de los CJC, en frente del proceso juridico que tomara lugar el dia 01 de diciembre. Los camaradas reafirmaron su solidaridad en la lucha de los comunistas en España, les daron las cartas oficiales de denuncia en nombre del Comite Central de KKE y del Consejo Central de KNE y exigeron que la embajada los transmitiese al Estado, a la Fiscalia General y el Ministerio apropriado.

La Carta del Consejo Central de la KNE es la siguiente:

Carta de Denuncia contra la persecución de los tres miembros de PCPE.

Al Gobierno Español

Notificación: Embajada de España en Grecia

La Juventud Comunista de Grecia (KNE) condena fuertemente las persecusiones politicas contra 3 miembros y cuadros de los Colectivos de Jovenes Comunistas (CJC) y del Partido Comunista de los Pueblos de España (PCPE). Estamos solidarios con los camaradas que les acusan con evidencia fabricada, y bajo acusasiones falsas y inconsistentes de “haber creado un desorden publico” segun una manifestación contra el asesinato de un joven de 16 años por grupos fascistas en Barcelona el diciembre de 2007.

En frente del proceso juridico que tomará lugar el día 01 de diciembre reafirmamos que consolidaremos nuestra solidaridad y lucha para que se retiren todas las persecusiones contra los jovenes comunistas. Los objetivos del estado y de la clase capitalista de Epaña son obvios: intimidar a la vanguardia del movimiento obrero-popular, los comunistas, penalizar su actividad politica y reprimir a sus fuerzas para acabar con su acción contra las politicas barbaricas applicadas por los gobiernos del PSOE y PP y sus aliados del UE. Particularmente, bajo condiciones de intensificación de la lucha de clases y de mobilización alta de amplios sectores de trabajadores y pueblo, los capitalistas conocen el papel protagonico que pueden jugar los comunistas en la lucha. Sin duda, las persecuciones y su objetivo de reprimir a la acción de los comunistas no van a tener exito.

- Exigimos que se retiren las acusasiones inconsistentes y se detenga ahora mismo la persecucion de los 3 jovenes comunistas.

- Exigimos la garantía de las liberdades fundamentales como la participación sin obstaculos a las manifestaciones y el cese de todas persecuciones y prohibiciones contra los comunistas en España.

El Consejo Central de la KNE

30/11/2011